Dr.Ko Skin Specialist Review

Assalamualaikum and Hai Semua, lama unnie tak update blog kan? hummm ada 2 tahun ke? tak ingat...pastinya lama gila. Selama unnie tak update biasa lah kehidupan ni ada turun naik dia. Stress, penat, menyampah, semuanya ada. Hopefully tahun 2021 akan lebih better dari tahun 2020. Jangan risau unnie okay je.

Okay selama unnie tak update kat blog ni. Unnie mengalami breakout yang TERUK gila. Gila teruk. Honest ni. Nak tengok cermin pun malas dah. Pakai bedak pun tak lekat. Letak foundation lagi la. Macam hantu opera dah.Serious teruk. Campur unnie ada allergic dengan makanan yang boleh buat kulit gatal. So kat muka tu rasa sakit jerawat campur dengan rasa gatal nak garu pun ada sebab allergic. Gambar? Silap unnie dah delete kat phone. Nampak tak memang tak nak tengok langsung sampai kat phone pun delete.Rasa menyampah.



Last choice unnie pegi Dr.Ko Skin Specialist di Klang sebab dekat dengan rumah. Yes MAHAL tapi demi kulitku. Jarak dari rumah unnie Dalam 3 km macam tu je. Korang boleh pegi yang berdekatan dengan rumah korang so senang kalau ada appointment. Unnie pegi sana first memang kena jumpa doktor. Doktor unnie time tu Dr.Ko sendiri. Nak bisik ni...kulit Dr.Ko bersih gila...macam kulit glass skin korea tu. Mesti la Dr.Ko kan.

Pegi Dr. Ko ni, dia takkan paksa kita beli ikut kehendakkan diaorang. Kalau ikut diaorang mesti kena beli semua produk jerawat dia. Tapi tidak ya kawan-kawan semua. Jangan risau. Dr.Ko akan tanya budget kita berapa. Time tu budget unnie dalam RM200-RM300. WUUUUU berpeluh tengok nombor duit tu. Duit sebanyak tu...Dr.Ko recommend ke unnie..ubat antibiotic dengan ubat color purple (lupa nama dia) macam dalam gambar tu. Ubat antibiotic dalam bentuk pil...banyak gila ubat antibiotic. Ubat antibiotic ni kena ambil atleast 1 month sebab untuk bersihkan dalam kita dan prevent more bacteria yang menimbulkan jerawat kat muka. Ubat purple tu pula untuk kecutkan dan hilangkan jerawat tapi ubat ni akan membuatkan kulit kita extreme kering. So kena cari moisturizer yang sesuai dengan muka untuk pakai. Moisturizer apa unnie guna, takpe nanti unnie buat post pasal moisturizer yang unnie guna sampai sekarang.

Now, unnie still bergantung dengan ubat purple tu. Tapi nak ingatkan ubat purple tu tidak boleh diambil kalau korang ada perancangan untuk dapatkan anak. Kalau ada kena berhenti ambil ubat purple tu atleast 6 month before. Sebab kalau dah ambil ubat purple tu takut ubat tu dah sebati dengan badan kita thats why kena berhenti 6 bulan sebelum ada perancangan nak anak. Selain ubat purple, sekarang unnie guna 'Clarifying Treatment Gel'. Ini pun dari Dr.Ko juga. Boleh guna kalau ada jerawat nak cepat kecut. Just letak pada tempat yang ada masalah atau yang ada jerawat sahaja ya. Kalau letak satu muka takut muka lagi kering.

Muka unnie sekarang takde la flawless tapi atleast jerawat dah berkurang and kesan jerawat pun beransur hilang. Takpe take time. Sabar. Insyaallah ada usaha ada hasil.Unnie sekarang tengah cari serum and toner yang sesuai untuk kulit berjerawat dan kering..nak tanya pendapat korang serum apa yang sesuai? Kalau ada boleh share dengan unnie? Boleh leave your comment kat ruangan comment post ni tau. Sangat membantu unnie kalau korang share.

Comments

  1. bleh taK bli antibiotic tanpa jumpa Dr?

    ReplyDelete
    Replies
    1. You kena consult dgn doctor dulu. Kena tgk seteruk mana your skin. Then lepas dapat ambik ubat baru you boleh beli tanpa jumpa doctor sbb data dah ada

      Delete
    2. moisturiser Shaklee yang terbaik sis

      Delete
    3. set youth Shaklee untuk atasi masalah kulit berjerawat.
      Boleh wasap kak mas kalau nak tahu lebih lanjut.
      www.wasap.my/60197620877

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Psoriasis atau Kulit Kuping

Cetaphil Gentle Skin Cleanser & Low pH Good Morning Gel Cleanser